Reageer op: Beleggen in Crypto – Bitcoin, Etherium & meer

Blutch
Deelnemer

Hi,

Ik heb redelijk belegd in Crypto en gebruik voor snelle transacties de online broker en voor langere opslag van mijn crypto eigendommen op een ‘cold’ wallet (die zal ik hieronder uitleggen). Er zijn drie vormen van Wallets.

1. Niet je eigen wallet – zeer gebruikers vriendelijk – hoog risico
Je kunt een online broker gebruken en je aanschaf daar laten staan, maar dat is de minst veilige wallet aangezien deze niet in je eigen bezit is maar eigenlijk nog steeds bij de bank (broker) staat. Inderdaad volledig transparant voor de belasting. Als de broker failliet gaat of off-line gaat is je eigendom niet meer beschikbaar of misschien zelfs wel verdwenen (ik laat hiet het risico van het hacken van je online account buiten beschouwing).

Een warm wallet in eigen beheer – gebruiksvriendelijk – zeer hoog risico

Je kunt een software applicatie op je telefoon, laptop, tablet, etc. zetten die een wallet voor je aanmaakt op je persoonlijke apparaat. Dit is meestal kostenloos. Maar… aangezien jouw persoonlijke apparaat op internet is aangesloten is er een risico dat je wordt gehacked en dat jouw crypto dan wordt gestolen.
Voordeel: niet afhankelijk van crypto brokers om een betaling te doen en blijft in bezit als brokers bijv. failliet gaan

Een cold wallet in eigen beheer – minder gebruiksvriendelijk – laagste risico cq. zeer veilig
Je kunt een hardware device kopen (bijvoorbeeld van Ledger, er zijn er meer) die de sleutels van jouw wallet kunnen opslaan. Dit is een soort van sticky formaat USB en/of Bluetooth device. Hierbij is de informatie van jouw wallet volledig off-line en dus niet te hacken, omdat niet is aangesloten op internet (vandaar de term “cold”).
Dit betekend dat de crypto direct vanaf jouw wallet kan worden verzonden zonder tussenkomst van een broker. De crypto staat dus werkelijk op jouw device (net als bij de warm wallet, maar dan veiliger).

Upgraden

Sluit je aan bij Wappiez en maak gebruik van alle mogelijkheden.
Upgrade zodat je privéberichten naar elkaar kunt sturen.

Nieuwsbrief