Hi Ajeka,
Ik las je reactie via email, maar kan deze on line op deze site niet vinden, dus bij deze een antwoord dan maar hier. Misschien kan de web admin me informeren hoe ik beter direct kan antwoorden op je bericht.
Maar, tot dan, misschien dan hier een antwoord op je vraag.
Er zijn vele verschillende soorten zink die je kan kopen. Het gaat er daarbij in de meeste gevallen om welke soort het beste kan worden opgenomen in je lichaam, ergo, welke soort wordt het meest effectief wordt opgenomen.
Zink picolinaat is één van de betere voor opname. Daarbij moet ik ook zeggen dat er vaak ook Selenium aan wordt toegevoegd. Heel zinvol aangezien je ook vaak Selenium extra wilt toevoegen. Vaak zie je dus een mix waaraan misschien ook koperbiglycinaat is toegevoegd. In het geval van Zink + Quercetine ben ik zeer tevreden over vitamines per post. Die hebben een enkele pil met Zink + Vitamine C + Quercetine + Selenium.
https://www.vitaminesperpost.nl/quercetine-zink
Dan hoef je slecht nog een goede D3 (die ze daar ook hebben) toe te voegen en je bent goed bezig met de beschermende dosis. De dosis van deze site is ook erg goed aangepast op onze behoefte. Ik verdien overigens geen geld aan deze vermelding, ik ben slechts een tevreden gebruiker van hun producten.
Een enkele dosis van de pil van deze site is voldoende per dag. Mocht je ziek zijn kun je naar twee maal daagse dosis gaan. Voor D3 raad ik nu in de winter minimaal een dosis van 3000IE per dag aan, maar die mag gerust worden verdubbeld en zeker verdriedubbeld in het geval ziekte.